Ranking factors

Een ranking factor zijn de verschillende onderdelen die invloed hebben op de vindbaarheid van een pagina. We noemen dit de ranking factors om dat dit de ranking in de lijst met Google zoekresultaten is. Er zijn volgens Google zelf zo'n 200 ranking factors. Wij noemen hier de 5 belangrijkste factoren die je op een pagina zelf kan aanpakken.

Titel

De titel van de pagina is belangrijkste ranking factor van een pagina. Deze is voor de website bezoeker enkel zichtbaar in de browser tab en als kop in het zoekmachine resultaat pagina (SERP).

H1

De H1 heading is erg belangrijk voor de vindbaarheid van een pagina. Als je je zoekwoord hierin verwerkt wordt de pagina beter vindbaar op dat zoekwoord. En hoe eerder je het zoekwoorde noemt hoe beter de vdinbaarheid van dat zoekwoord.

H2, H3 en H4

De overige heading zijn ook belangrijk voor de vindbaarheid. Dit is de perfecte plek om zoekwoord varianten of meervoud te gebruiken.

Tekst

Noem je zoekwoord een aantal keer in de lopende tekst. Hoe vaak precies is niet heel duidelijk. Wij streven naar het zoekwoord vijf keer noemen. En het liefst ook op verschillende manieren, dus gebruik het een keer vet gedrukt, cursief of noem het in een lijst / opsomming.